Harzen turen 2010

Udgivet 10-09-2013, tags: Harzen | MTB | Udlandsture |

I Harzen med grp 1 og senere grp 4

Vi har glædet os længe - meget længe - til at vi skulle af sted igen.

Personligt har jeg på skrump, cyklen har været på værksted, så alt var klar.

Vi ankom alle torsdag aften, til vores stam hotel i Hahnenklee, efter en køretur, hvor nogle sad i mere kø end andre, så de sidste ankom kort før midnat.

Men fredag morgen stod vi alle klar, vejret var kanon, varmt og ikke en sky på himlen.

Vi blev delt op i 4 grupper, jeg tog med grp 1, sammen med 11 andre.

Vi startede med ca 500 m opvarmning og så kom den første stigning, så det var lige på og hårdt. Per  Møller og Jens Bang var vejvisere, så vi fik mange stigninger, men det gode ved at komme op, er også at vi skal ned igen, og det er bla det, vi mtb'ere elsker - enten at finde et fedt singeltracks, eller at suse ned af en skovvej, med en fart der stiger til en del over 60 km/t.

Vi elsker det!

Vi ankom til vores fælles spisested lidt forsinket og egentlig også lidt brugte, men lidt mad og drikke gjorde godt, så vi var klar igen.

Ned af en fed sti, som vi bandede noget af, da vi en time tidligere skulle op af den, men ned kom vi, to stk valgte at køre om kamp, lad vær med det, det kostede nogle ridser på en ny cykel.

Når vi er nede skal vi op igen, fandt en vandresti, der stod godt nok svær vandresti, men det er lige noget for os, eller hva, vi nåede halvvejs op, så måtte vi trække med cyklerne, og nogle steder kravle op af skrænter, men sikke en udsigt vi fik.

harzen michael2

Vi cyklede fredag ca. 70 km og ca. 1900 hm, så nogle var trætte, enkelte meget trætte, og så var vi nogle som tog samme bjerg, som vi startede dagen med, for at tage endnu et fedt spor nedad.

Lørdag læssede vi bilerne, for at komme ud til vores startsted, dagens første etape lød på 18 km ud til bunden af Wurmberg, hvor vi skulle have vores attack. Foran os var ca 3 km med en gennemsnit stigning på 10 %. Vi havde fredag aften alle lavet en tipskupon om, hvordan vi mente placeringen blev i top 10.

Så spændingen var stor, både for dem som cyklede for at komme i toppen, men for os alle, hvordan rækkefølgen blev.

Nogle gjorde hvad de fleste forventede, andre overraskede positivt, mens enkelte skuffede, havde vist brugt for mange kræfter fredag. Nikolaj Møller vandt uden problemer, han stod klar ved målstregen, og tog billeder af os når vi kom op.

Igen fælles spisning og hygge, før vi igen skulle nedad. Ud og prøve at finde nogle gode spor.

harzen michael1

Lørdag nåede vi også eftermiddags pause, det var til trængt for os alle, så vi var klar til sidste etape, vi havde det lille problem, at vi havde ikke hørt hvornår vi skulle mødes ved bilerne, men alle 4 hold ankom inden for 10 min.

Aftensmadden forgik på hotellet, hvor der var grill, weisbier og masser af hygge.

Vinderen af attacken blev hyldet, og vinderen af tipskupon blev køret, det var Brian Møller, der var heldig at få puljen. I år havde Kim og Bruno, kommet med et nyt tiltag, en lille quiz, hvor vi blev udfordret i viden inden for cykling og baghjulet, her vandt Kenneth Dini. Igen en super dag, godt vejr og vi fik cyklet ca 65 km og 1600 hm.

Søndag kunne vi nå en lille tur inden middag og der efter afgang mod Danmark, det skulle blive en god tur, fordi vi viste der var masser af singletracks. Og vi blev ikke snydt, desværre varede det for mig ikke lang tid, for i min iver, nåede jeg ikke over en træstamme, vi skulle henover, så et lille styrt hvor jeg fik trykket ribbenene lidt, så da vi kort tid efter mødte gruppe 4, hoppede jeg over til dem.

Og det fortrød jeg ikke, bøde fordi Gitte havde nogle panodiler jeg fik, men også fordi det, det var dejligt at se, at selvom de cyklede på "cafe holdet", så kunne man se, at de også var i Harzen, fordi de kunne lide det. Ja de havde også godt tjek på nedkørsler og teknik.

Søndag nåede vi 35 km og ca 600 hm.

Mad på hotellet og afsked med baghjulsvennerne, og så hjemad, desværre kørte vi i en masse kø, så klokken blev noget sent inden vi var hjemme.

Tak til Bruno og Kim for at arrangere turen, og til alle jer andre der var med.

Og til jer som ikke var med: Overvej det! Turen er ikke kun baseret på cykling men også på hygge, masser af hygge.

Jeg er klar igen til næste år.