Coretræning

Skrevet af Helle Stougård Onsdag, 20 december 2017. TAGS: Coretræning

Så er de første 8 ugers coretræning for cykelryttere gået og de tilmeldte Baghjulere træner flittigt hver onsdag aften for at blive stærkere på cyklerne.

Og det lyder måske mærkeligt, at bruge tiden i en gymnastiksal for at blive bedre til at cykle? Så hvorfor gør vi det?

Jo - Det er ganske vist godt at have stærke ben, når vi cykler. Men det er endnu bedre, hvis vi også har stærke ryg- og mavemuskler. Hver gang vi træder i pedalerne, trækker musklerne på benenes for- og bagside i vores bækken og det kræver en stærk kropskerne at holde kroppen stabil under de mange timer på cyklen. Kropskernen er det korset af muskler, der stabiliserer kroppen og holder de indre organer på plads. Coretræning styrker både ryg-, mave-, bryst-, nakke- og bækkenbundsmuskler og når alle vores muskler i kropskernen er stærke, får vi mere ud af vores cykeltræning. Det bliver oven i købet lettere at forebygge smerter og skader og at klare hverdagens små og store løft.

Og tænk – nu er vi næsten halvvejs i træningsprogrammet. I dag gik vi på juleferie og sluttede af med lidt hygge – selvfølgelig først efter en hård træningstime, hvor Træner Maja svingede pisken over os.

Glædelig jul til alle!

coretraening juleafslut

Efterlad en kommentar

Du kommentere som gæst. Valgfri login forneden.